Müzik olarak: prvrln - не с тобой
Hakim çıkar, gelir. Yanında yargıcı, savcı, davacı ve avukatlarla. Cevap vermen gerekmez, avukat tutman da. Haklıysan ve biliyorsan bunu kalbinle. Gülümsersin sadece ve anlaşılır meram. Konuşur bütün kainat, anlatır derdini, alıcı alacağını almaya gelmiştir, verici de vereceğini vermeye gelmiştir. Gelirler, giderler hesaplanır, yazılır, çizilir. Boyası kalkar suretlerin, siretlerin ifşası, buram buram adem-i muamma kokar. Kokar adalet. O zaman çıkamaz adl-i susturabilecek bir güç. Çıkamaz, çünkü adl, hak ve hakkaniyet yerindedir. Yerindedir bütün her şeyin, her zaman olması gerektiği yerde olduğu gibi: akan su akmaz olmuşsa, çıkan yangın taşımışsa göklere yağmuru, şimşekler oluşmuş birbirlerini sarmaladıkları zaman, sarmallar ürperti yollayınca ve o an hatırıma gelmişse ölüm.
Öldüm ve kalktım. Ve düşünüyorum. Bu bu oldu, şu şu oldu. Oysa olan mı oldu, olacak olan mı oldu, olmuyor mu bu, bu işin kemali? Ve sen gelmiyor musun akla, sığınmıyor muyum kendime? Neden kendime sığınıyor neden kaçıyorum, nereye kaçabilirim? Kendimden kendime mi, kendimde olandan yine kendimde olana mı?
Oysa niyetim seni görmekti, ölmek değil. Fakat ölmezsem nasıl görürüm seni, çekmezsem çile, cefa, eziyet. Nasıl görünür bir sevgili, seven ölmüşse nasıl yaşar ki? Rağmeni olmazsa nasıl sevilir ki? Seven usanır mı ki, sıkılır mı, güler mi? Oysa ağlamakta mutluluk olur. Çünkü sevinçten akar göz yaşları. İşte bu kısmı değil midir o mutluluğun zirvesi?
"Buluyorsun aradığını ve bulduğun aradığındır" şimdi fenerin ne, ne ile arıyorsun? Bunu bilmeli önce. Gönül mü, akıl mı, yoksa ruhunla mı? Akıl sorar, arar; gönül tartar, ölçer ve biçer; ruha sunar. Ruh alırsa ne ala. Yok almazsa, devam edilir yanmaya, pişmenin gerçekleşmesi için. Yoksa ne işi olur ruhun pişmemişle, yahut potansiyel pişici olmamışla.
(Geçen hafta yapamadığım paylaşımın bahanesi, sınav haftasında olmam. Fakat bahane olmamışın göstergesiydi. "Güneş yoktu ondan pişemedim demesi gibi elmanın bir yüzünün" mesela.)
Yorumlar
Yorum Gönder